반응형

아래 링크에서 SDL을 다운로드하고 C++을 이용해 사용할 수 있도록 설정해 보자.

Simple DirectMedia Layer

 

헤더 파일이 있는 Include 디렉토리를 설정한다.

 

라이브러리 파일이 있는 Library 디렉토리를 설정한다.

 

사용할 라이브러리 파일을 설정한다.

 

DLL 파일이 있는 디렉토리를 지정한다.

 

 

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
#include <iostream>
#include "SDL.h"
 
int main(int argc, char* argv[]) {
    if (SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO) < 0) {
        // Initialize the SDL library.
        printf("SDL Initialization Fail: %s\n", SDL_GetError());
        // Retrieve a message about the last error that occurred on the current thread.
        return -1;
    }
 
    SDL_Window* window = SDL_CreateWindow("Hello World", SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED,
        SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED, 640480, SDL_WINDOW_RESIZABLE);
    // Create a window with the specified position, dimensions, and flags.
 
    if (!window) {
        printf("SDL_CreateWindow Error: %s\n", SDL_GetError());
        SDL_Quit();
        // Clean up all initialized subsystems.
        return -1;
    }
 
    SDL_Renderer* renderer = SDL_CreateRenderer(window, -10);
    // Create a 2D rendering context for a window.
 
    SDL_Event event;
    bool quit = false;
 
    while (!quit) {
        while (SDL_PollEvent(&event)) {
            // Poll for currently pending events.
            switch (event.type) {
            case SDL_QUIT:
                quit = true;
                break;
            case SDL_KEYDOWN:
                printf("Key pressed: %s\n", SDL_GetKeyName(event.key.keysym.sym));
                if (event.key.keysym.sym == SDLK_ESCAPE)
                    quit = true;
                break;
            default:
                break;
            }
        }
 
        SDL_SetRenderDrawColor(renderer, 255255255, SDL_ALPHA_OPAQUE);
        // Set the color used for drawing operations (Rect, Line and Clear).
        SDL_RenderClear(renderer);
        // Clear the current rendering target with the drawing color.
        SDL_RenderPresent(renderer);
        // Update the screen with any rendering performed since the previous call.
    }
 
    SDL_DestroyRenderer(renderer);
    // Destroy the rendering context for a window and free associated textures.
    SDL_DestroyWindow(window);
    // Destroy a window.
    SDL_Quit();
    // Clean up all initialized subsystems.
 
    return 0;
}
 

 

코드를 입력하고 빌드한다.

 

실행하면 윈도우가 나타난다.

 

콘솔창에는 키입력이 표시된다.

 

반응형
Posted by J-sean
: